L'escola inclusiva hauria de garantir la presència, l'aprenentatge i la participació dels nens i nenes que tenen algun tipus de dificultat. L'autisme és una i a Catalunya només el 34% dels nens diagnosticats estan escolaritzats en centres ordinaris. El programa Construïm Capacitats de l'associació Aprenem, ha permès que fins a 44 nens i nenes rebin ajuda als centres ordinaris amb personal extern. Els resultats demostren que milloren les capacitats comunicatives i socials. Així mateix, els seus companys, creixen amb més valors i assumint les diferències com normalitat. Per això, Aprenem allargarà el programa i reclama un compromís perquè el sistema públic garanteixi aquesta atenció especial.
Cliqueu dins de la imatge per llegir l'article sencer
Biel té 3 anys i cursa P3. Al matí, la seva àvia li porta fins a la classe, on es troba amb la mestra i els altres 19 companys del grup, així com també amb una psicòloga que l'acompanya la major part del temps en què Biel hi ha el escola. I és que Biel va ser diagnosticat amb el Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) i per la seva complexitat, necessita alguns suports especials. No obstant això, està escolaritzat a La Salle Comtal de Barcelona, una escola ordinària, perquè els seus pares van apostar fermament pel qual es crida l'escola inclusiva.
Article publicat a la secció "Vida" del diari "La Vanguardia"
2 d'abril de 2015
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada