dimarts, 24 de març de 2015

COMPANYS ENTRELLAÇATS

Amb aquesta activitat treballarem la cohesió de grup. Anem a fer un mural de noms entrallaçats.

Anem pas a pas...

1ª SESSIÓ

1. En la pissarrra digital obrim el Word i fem una taula 10x10. Potser es necessitarà fer una més gran.
2. Es demana a un nen /a que surti i posi el seu nom. Aniria bé que fos un nen /a amb un nom llarg. Es pot fer amb retolador "velleda" o directament amb el teclat.
3. Van sortint tots els nens i nenes a posar el seu nom però una de les lletres del seu nom ja ha d'estar a la taula. O sigui, que una de les lletres del seu nom l'ha d'agafar i fer coincidir amb la d'un altre company /a. El tutor /a també l'haurà de posar.
4. Quan tothom ha posat el seu nom farem grups de 4 persones. Un grup reproduirà la taula en una cartolina gran.
5. La resta de grups faran quadradets de colors (de la mateixa mida que els que estan fent la taula a la cartolina). Quan més colors n'hi hagi molt millor.
6. Si hem posat els noms a la pissarra amb retolador es fa una foto i la desem al disc dur. Si hem omplert la taula amb el teclat desem el document per la propera sessió.



2ª SESSIÓ

1. Cada nen /a agafarà tants quadradets com lletres té el seu nom. Si tots els quadradets poden ser de diferents colors, molt millor.
2. Projectem a la pissarra digital la imatge resultant de tots els noms entrellaçats.
3. Col·loquem un gran taula al centre de la classe. Els alumnes han d'estar al voltant. Per aquesta activitat va molt bé tenir la distribució de la classe en forma de "U".
3. Cada nen /a torna a sortir a posar el seu nom tal i com ho va fer a la primera sessió.
4. Al final tindrem un mural de noms entrellaçats de diferents colors.



5. Activitat de reflexió. Continuant amb la distribució de la classe en forma de "U" fem una activitat de reflexió.


  • Quin nom possaríeu vosaltres a aquesta activitat?
  • Per què s'ha realitzat aquesta activitat a tutoria?
  • Hi ha algun nom que no s'hagi pogut unir a un altre nom?
  • Com us sentiríeu si el vostre nom no estigués unit al d'un altre company?
  • Quina lliçó podem aprendre d'aquesta activitat?

Els alumnes han d'arribar a la conclusió que tots tenen la mateixa importància i que no hem d'excloure a ningú. D'aquesta forma veuen com és de necessari la unió de tothom per formar un grup.



FONT: JUSTIFICA TU RESPUESTA



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada