Es coloquen les cadires de la classe en dues fileres i s'han de mirar entre sí.
Els alumnes pujaran a una cadira. Quan tots estiguin col·locats el mestre anirà retirant les cadires una a una. Els nens que perdin la cadira hauran de pujar a una altra.
Arribarà un punt en que serà gairebé impossible retirar més cadires sense que caigui algun nen.
Serà el moment de plegar i fer la reflexió.
Als alumnes se'ls hi pot fer les següents preguntes per crear un diàleg dirigit:
- Quina finalitat creieu que té aquesta activitat?
- Què us ha ensenyat aquesta activitat?
- Per què el tutor anava retirant les cadires d'una en una?
- M'he sentit còmode amb els meus companys fent aquesta activitat?
- El grup d'alumnes s'ha de convertir veritablement en un grup.
- Per fer un grup primer s'ha de fer pinya.
- La retirada de una cadira ve a ser un conflicte o una dificultat que sorgeix en el grup.
- Quan més units estiguin, més facilitat tindran per superar aquesta dificultat.
- Ser un grup és alguna cosa més que la unió en un espai de varis individus.
- Ser un grup implica ajuda, cooperació i generositat.
I això és precisament el que han fet els alumnes en aquesta dinàmica, ajudar-se, agafar-se de la mà, envoltar al company que està a punt de caure, cedir un espai que abans era nostre...
FONT: JUSTIFICA TU RESPUESTA.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada